Fast dial / visual bookmarking


Add-on dari mozilla firefox (recommended), fast dial membolehkan kita mudah untuk pergi ke web yang telah kita bookmark. Kelebihannya apabila anda membuka new tab, blank page akan diganti dengan fast dial dan anda hanya perlu klik web mana yang ingin anda pergi.

Tetapi sebelum itu anda mestilah add link web kegemaran anda tadi di add-on fast dial. Caranya cukup mudah.

Setelah anda install add-on ini, secara automatik new tab anda akan diganti dengan fast dial, apabila anda ingin memasukkan link sesebuah web, buka new tab anda, apa bila fast dial sudah keluar, anda hanya perlu klik kanan tetikus anda dan klik properties.

Kemuadian anda hanya perlu memasukkan butiran yang diminta. Kelebihanya lagi, semasa anda memasukkan link web anda boleh juga setkan nombor pada web tersebut (shortcut key). Dengan ini anda mudah untuk masuk web tersebut. Hanya tekan shortcut key yang telah anda setkan tadi. Jika anda mahu mengekalkan page asal jika menekan shortcut key itu tadi, anda setkan open in new tab. Maka page anda tidak diganggu dan new tab akan dibuka untuk web yang telah anda set di shortcut key tadi.

Install add-on fire fox ini :

Klik Sini Untuk Install

semoga ia membantu.


**Pelawat yang disegani:- Berikan komen anda selepas membaca artikel dan membuat sebarang trick didalam blog ini. Komen anda membolehkan saya memperbaiki dan mempertingkatkan lagi kualiti blog ini. Komen anda amat dihargai. Terima Kasih.

Related Posts by Categories



Comments by reader :

have 2 comments at “Fast dial / visual bookmarking”
SEEPOT SEEDOT said...
at date 

tq soleh...

solehpolysas said...
at date 

u r welcome :)

Post a Comment

Komen anda amat dihargai, Terima Kasih : solehpolysas™