Dapat Traffik Tinggi dari YouTube

Tahukah anda bahawa YouTube merupakan sebuah website yang sangat popular. Pengunjungnya tidak putus2 setiap masa. Pelawatnya datang dari pelbagai bangsa dan negara.

lihat statistik dari alexa ini ;


World ranking
traffik


Malaysia Ranking
web popular



anda lihat, kedudukan You Tube adalah ranking yang ke-3 dunia dan berada di ranking ke-4 Malaysia.

Apa yang ingin saya katakan ialah bagaimana hendak mendapatkan traffik dari youtube ini?
Apa kata kita curi pelawat dari youtube ini untuk datang ke web/blog anda. Saya tahu tips ini bukan perkara baru, tetapi ia amat berbaloi jika anda mencubanya. Saya pasti anda akan dapat traffik yang tinggi dalam masa seminggu jika anda melakukannya.

Caranya :

1) Anda buat video sendiri yang ringkas tapi mendapat perhatian ramai. Anda boleh record guna video cam ataupun kamera digital, kerana YouTube menerima juga format video 'mov' untuk diupload.

2) Perkara penting pastikan sebelum upload, 'description' video anda adalah bermula link blog anda seperti "http://www…." bagi memastikan pelawat YouTube dapat sampai ke blog anda.

3) Dapatkan ranking yang tinggi dalam ejen carian video di YouTube? perkara ni kene kerja keras sikit lah, kene SEO kan sikit..Video yang banyak 'view' akan berada di ranking atas ejen carian video. Jadi, kita promotelah link video kita itu. Kita letakkan di blog-blog kita.

4) Alang-alang kita promote video td, apakata kita letakkan html script untuk link terus ke blog kita dibawah video tersebut. Maksudnya, bawah video tu, ade ayat seperti ini 'Klik sini untuk tips internet bisnes' Pastikan letak link sekali..

P/S : Hasil kajian dari salah seorang rakan blogger :
Setelah beliau menggunakan tips ini, blog beliau telah mendapat traffik yang tinggi. Dalah masa sehari, beliau telah mendapat lebih 300 orang pelawat (uniq ID). Bagaimana? anda ingin blog anda seperti beliau? anda juga boleh menggunakan tips ini untuk blog/web adsense anda. Pasti anda dapat mengaut keuntungan kelak. Untuk tips dan panduan penuh mengenai mendapatkan traffik dari web video, anda dapatkan disini dengan pakej yang berpatutan.

semoga berjaya dari saya. InsyaALLAH..

**Pelawat yang disegani:- Berikan komen anda selepas membaca artikel dan membuat sebarang trick didalam blog ini. Komen anda membolehkan saya memperbaiki dan mempertingkatkan lagi kualiti blog ini. Komen anda amat dihargai. Terima Kasih.

Related Posts by Categories



Comments by reader :

have 7 comments at “Dapat Traffik Tinggi dari YouTube”
Anonymous said...
at date 

bagus idea ni...

Anonymous said...
at date 

Satu contoh yang baik dan boleh diikuti. Cuma sebaiknya tidak sampai menjadi spam kepada YouTube.

solehpolysas said...
at date 

to SYAZ ;
idea ini dah dipraktikkan dan berjaya. cuba la..

to CENCURUT ;
jgn hantar sekali banyak di youtube kalau takut SPAM. cuba dulu 3-5 video.. tetapi video mesti menarik.. insyaALLAH ramai yang tengok n pergi ke blog anda.

Anonymous said...
at date 

maksudnye tajuk kene power yerkk..

solehpolysas said...
at date 

itu terpulang kepada kretiviti anda..semakin menarik tajuk, semakin minat orang nak klik.. betul x??

Anonymous said...
at date 

bukan tajuk jer kena menarik tp video yg kita letak kat youtube pun kena r menarik jugak ....pasal kalo tajuk jer menarik tp video xmenarik pun org xkan tgk...

solehpolysas said...
at date 

emm, betul 2 syaz 87... bense ni memang dah dibuktikan.. siap ada yang jual e-book pasal ini.. so anda sendiri yang pilih..

Post a Comment

Komen anda amat dihargai, Terima Kasih : solehpolysas™