Web Hosting Percuma Tanpa Iklan

Web hosting merupakan perkara yang sangat penting sekali kerana disinilah tempat untuk meletakkan / mengupload data-data atau file-file yang digunakan dalam web. Web hosting ini ada yang PERCUMA namun ada juga yang harus bayar. Setiap provider webhosting biasanya memberikan penawaran yang berbeza mulai dari kapasiti, bandwith, feature2 dan lain2. Dari penilaian aku, 000webhost merupakan satu web hosting yang terbaik. Malah percuma pulak tu.

Free Web Hosting with Website Builder

000webhost menawarkan feature2 yang betul2 hebat, iaitu:

- Kapasiti 250 MB
- Data Transfer 100GB
- Support PHP dan MySQL
- cPanel Control Panel
- Fantastico De Luxe 1-Click Autoinstaller
- Website Builder Software
- Tanpa Banner/iklan

Dengan feature2 seperti itu, kita sebenarnya tidak diwajibkan memasang banner mereka seperti pada webhosting yang lain, senang cakap no force ads or banners. maka 000webhost menjadi salah satu pilihan webhosting yang sangat menarik. Bahkan untuk webhosting yang bayarannya mahal pun belum tentu dapat memberikankan feature2 seperti diatas. Oleh kerana bagi anda yang ingin mula mencuba membuat web site, maka 000webhost merupakan pilihan yang layak untuk dicuba.

Daripada anda menbazirkan wang anda(bagi yang baru nak bermula membuat web), sebaiknya anda cuba dahulu berjinak-jinak dengan 000website, belajar design web sendiri, template yang free pon sudah disediakan, inilah masanya anda membuatnya.

MyP4u juga sedang bejinak-jinak dengan webhost ini. Kita kene pandai menggunakan apa yang diberi, dah ada yang PERCUMA, jadi kita cuba dahulu. Jika dah biasa(EXPERT) baru la kita menggunakan yang berbayar.

oh ya, 000webhost juga mengatakan kita boleh menggunakan perkhidmatan ini percuma untuk selama-lamanya.

InsyaALLAH MyP4u akan membuat posting cara membuat web di 000webhost selepas ini.

selamat menyambut Bulan Ramadhan.

**Pelawat yang disegani:- Berikan komen anda selepas membaca artikel dan membuat sebarang trick didalam blog ini. Komen anda membolehkan saya memperbaiki dan mempertingkatkan lagi kualiti blog ini. Komen anda amat dihargai. Terima Kasih.

Related Posts by Categories



Comments by reader :

have 0 comments at “Web Hosting Percuma Tanpa Iklan”

Post a Comment

Komen anda amat dihargai, Terima Kasih : solehpolysas™