7zip for Extract File

Tengah aku boring2 dok sorang2 jer kat rumah ni, aku pon cari la bende baru yang bermanfaat. Daripada aku dok melepak, baik la aku bwt sesuatu kan?? so aku jumpe software 7zip.Aku rasa bende ni memang bagus, amat berguna sekali kepada yang meminati IT or download2 ni.. mesti file yang korang download 2 dalam format ZIP or RAR or ape2 la.. Ha, xkan nak install 2 extractor dalam 1 PC kan?? so korang pakai 7-Zip.. senang.. semua boleh.. tengok detail ni..

The main features of 7-Zip



* High compression ratio in new 7z format with LZMA compression

* Supported formats:

o Packing / unpacking: 7z, ZIP, GZIP, BZIP2 and TAR

o Unpacking only: RAR, CAB, ISO, ARJ, LZH, CHM, MSI, WIM, Z, CPIO, RPM, DEB and NSIS

* For ZIP and GZIP formats, 7-Zip provides a compression ratio
that is 2-10 % better than the ratio provided by PKZip and WinZip

* Strong AES-256 encryption in 7z and ZIP formats

* Self-extracting capability for 7z format

* Integration with Windows Shell

* Powerful File Manager

* Powerful command line version

* Plugin for FAR Manager

* Localizations for 69 languages



ape lg?? download la kalau nak. FREE jer.. Klik link bwh ni..

http://downloads.sourceforge.net/sevenzip/7z460.exe

dah download tu jgn lupe install plak.. hahaha...

okey la kot, aku dah xtau ape lg aku nak merepek ni. Korang enjoy la dengan ape yang aku post.
assalamualaikum.. salam sejahtera..

**Pelawat yang disegani:- Berikan komen anda selepas membaca artikel dan membuat sebarang trick didalam blog ini. Komen anda membolehkan saya memperbaiki dan mempertingkatkan lagi kualiti blog ini. Komen anda amat dihargai. Terima Kasih.

Related Posts by Categories



Comments by reader :

have 0 comments at “7zip for Extract File”

Post a Comment

Komen anda amat dihargai, Terima Kasih : solehpolysas™